A marketing célja, hogy egy adott célcsoport érdeklődését felkeltsük, bevonjuk őket, és népszerűsítsük számára termékünket vagy szolgáltatásunkat. Szervezetünk fontosnak tartja, hogy a pályázatok marketingfeladataiban is szakértői segítséget nyújtson. A marketing számos témakört magába foglal, melynek ellátása összetett feladat. Civil szervezetek és KKV-k esetében sokszor más szempontokat kell képviselni, mint például egy multinacionális cég reklámkampánya esetében, de mégis számos aspektust figyelembe kell venni.

Egy-egy nyomtatott (plakát, szórólap) vagy különböző online platformokon megjelenő hirdetés megtervezése során érdemes figyelembe venni bizonyos multimodális marketing szabályokat. A képek és vizuális elemek használata egyes pályázati típusoknál szigorúan meghatározott (például betűméret, betűtípus, logók elhelyezése), de a képek kiválasztásánál például sokszor szabadkezet kapunk.

Ilyen esetekben is nagy hangsúlyt kap a kép elrendezése, hogy hova irányítja a figyelmet, mit üzen a célcsoportunknak. Például az alábbi tippeket érdemes figyelembe venni.

1. Amennyiben személy szerepel a képen, érdemes olyat választani, ami nem a néző tekintetét keresi, hanem a reklámszöveget figyeli.

2. A betűk túlméretezése nem jelenti azt, hogy azt el is olvassák. Az úgynevezett reklámvakság jelensége miatt érdemes inkább közepes vagy normál betűméretet választani.

3. Amennyiben mozgást ábrázol a kép (pl. egy személy rámutat valamire), akkor a feliratot helyezzük oda, ahol a mozgás összpontosul.

Ettől függetlenül a legfontosabb mégis az összhang, az elemek kombinációja és a megfelelő célcsoporthoz igazítása. Nem biztos, hogy ugyanazok az elemek működni fognak egy kistelepülés lakosságának bevonásánál, mint egy hasonló fővárosi projekt esetében. Ezért a szakmai szempontok figyelembe vétele, a saját céljaink és a célcsoport igényeinek felmérése nélkülözhetetlen a projektünk sikeréhez.